Régi mondás és már akkor sem volt igaz.
Az igaz, hogy promoció nélkül lehet eladni, de nagyon nehéz. Nagyon sok cég egy kalap alá veszi a pr-t és a marketinget. Pedig két különböző dologról van szó.
Most nem a pontos meghatározásukat adom meg, hanem egy egyszerű használható megfogalmazást.
Marketing az amikor mi mondjuk, hogy jók vagyunk.
Pr az amikor mások mondják, hogy jók vagyunk.
E két tárgy, eszköz megfelelő használata megkönnyíti az értékesítők életét. E két tárgy elégtelen használata, jelentős bevétel esést, elmaradást okoz.
Mindkét tárgy alapja a célcsoporton végzett felmérések. A megfelelő felmérések elvégzésével pontosan tudjuk, hog a célközönségünk mire hogyan fog reagálni. Miről mit gondol, stb.
Sokszor láttam már azt, hogy egy cégben komoly nyomás van az értékesítőkön, míg alig kapnak megfelelő háttér támogatást.
Anélkül, hogy az értékesítő tisztában lenne vele elvégzi a pr és marketing munkát a cégnek egy tárgyalás alatt, de alig ad el.